RUILEN & RETOURNEREN
Is het mogelijk om een (sale)item te retourneren?
Indien aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, mogen deze te allen tijden retour worden gestuurd. LET OP: het moet wel alsnog binnen 30 dagen retour worden gestuurd.
Binnen hoeveel dagen kan ik mijn items retourneren?
Je hebt het recht een order binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Het herroepingsformulier wordt meegeleverd met de order. Hierin kun je duidelijk terug lezen hoe een order teruggestuurd moet worden. De termijn van 30 dagen gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt. Tijdens deze termijn dien je zorgvuldig met het artikel en de verpakking om te gaan.
Is het mogelijk om een artikel te retourneren via een winkelverkooppunt of andersom?
Artikelen die via de webshop van IBANA zijn besteld, kunnen alleen geretourneerd worden via het postadres wat op het retour formulier staat. Het kan dus niet via een winkelverkooppunt teruggebracht worden.
Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?
De officiële verwerkingstijd van een retour bij IBANA is 14 dagen. Deze 14 dagen gaan in op de dag dat het pakket wordt geretourneerd of opgehaald. Voor een juiste afhandeling van uw retourzending is het belangrijk dat u het bijgevoegde retour formulier invult met minimaal jouw naam en ordernummer (voorbeeld ordernummer: #12345).
Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn items?
Ik heb gekozen om te betalen via Klarna. Moet ik mijn factuur betalen bij een retourzending?
Nee, dit is niet nodig. Een Klarna factuur wordt automatisch verrekend met de retourzending.
Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?
De officiële verwerkingstijd van een retour bij IBANA is 14 dagen. Deze 14 dagen gaan in op de dag dat het pakket wordt geretourneerd of opgehaald. Voor een juiste afhandeling van uw retourzending is het belangrijk dat u het bijgevoegde retour formulier invult met minimaal uw naam en ordernummer (voorbeeld ordernummer: #12345).
Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn items?
Ik heb gekozen om te betalen via Klarna. Moet ik mijn factuur betalen bij een retourzending?
Nee, dit is niet nodig. Een Klarna factuur wordt automatisch verrekend met de retourzending.
Kan ik mijn items ruilen?
Een ruiling kunnen wij enkel aanbieden voor hetzelfde item in een andere maat. Wanneer u dit graag wilt, stuur dan uw verzoek naar webshop@ibana.nl, dan kunnen wij kijken of het mogelijk is om de ruiling aan te bieden.
Hoe kan ik mijn items retourneren?
Retoursturen via Returnista
Wij bieden u graag de mogelijkheid om uw order retour te sturen via Returnista. Dan kunt u het pakket thuis op laten halen of zelf naar een parcelshop brengen. De kosten voor deze service zijn de kosten voor een standaard pakket, deze betaalt u direct aan Returnista.
Volg de stappen om jouw items op de juiste manier te retourneren met Returnista voor het ophalen:
- Leg de items die je wilt retourneren samen met de pakbon en het retourformulier terug in de doos. Wanneer je geen retour formulier toevoegt, dan kan de verwerking van jouw retour vertraging oplopen.
- Ga HIER naar de website. Vul je gegevens in. Het ordernummer bestaat uit 5 cijfers. Deze kun je vinden in de orderbevestiging die jij per mail hebt ontvangen of op het retourformulier.
- De ophaaldienst neemt een label mee wanneer wordt gekozen voor het ophalen van de retour. Met Returnista kan je ook een (digitaal) label laten maken en zelf het pakket naar een pakketpunt brengen.
- Ga naar de parcelshop.
Wanneer jij liever via jouw lokale postkantoor wilt versturen, dan kun je het pakket opsturen naar onderstaand retouradres:
De Nederlandse T.a.v. IBANA
Edisonstraat 78
6902 PK Zevenaar
Zorg bij beide keuzes ervoor dat het retourformulier en/of pakbon in de doos zit wanneer je iets terugstuurt, anders kan het lastig zijn om jouw retour te verwerken.